Snigeln firar lucia och bakar pepparkakor.

Hej allesammans!

I måndags firade vi Lucia på förskolan. Vi började morgonen med julsånger och dans. Därefter gick vi till torget där 5 års gruppen gick Lucia för oss! Efteråt gick vi tillbaka till snigeln och fikade pepparkakor och åt clementiner. Sedan öppnade vi vår julkalender och skapade julkulor. 

Idag öppnade vi vår julkalender där det stod att vi skulle baka pepparkakor, vilket vi gjorde. Under tiden vi bakade pratade vi om formerna barnen skapade och färgerna på pepparkaksformarna. När barnen kavlade degen och formade sina pepparkakor blev det en hel del småprat mellan barnen. De berättade till vem de gjorde pepparkakorna till, vad de gjorde för något och om det var en liten eller en stor pepparkaka. 

"Jag gör min mamma och pappa"
"Jag gör en enhörning"
"Jag gör en julgran och en bil"
"Jag bakar till min lillasyster"
"Titta, jag gjorde en dinosaurie" 


Idag fick barnen en tidig julklapp som de fått leka med! Nämligen foam lera eller som barnen kallar det: "klibbig lera". 


Populära inlägg