Barns röster på bloggen

Som vi nämnt tidigare så arbetar vi i stor del med barns inflytande vad gäller deras dag på förskolan. I detta blogginlägg har barnen fått titta på bilder som vi tillsammans tagit under veckan. Medans vi suttit och samtalat kring bilderna och de olika situationerna har dem fått välja ut vilka bilder vi ska visa och vad vi ska berätta för våra bloggläsare. 

Detta gör vi för att hylla barnens röster och för att ge dem en möjlighet att uttrycka sina tankar, precis som läroplanen beskriver vikten utav tilltro sin egen förmåga, delaktighet och att få utöva inflytande över utbildningen i förskolan.




"Vi har gjort många roliga saker i sandlådan."
"Jag har gjort trädet."
"Alla hjälpte till, det blev en hel djurpark med båt och torn och alla djuren fick plats. Vi gjorde också så att djuren fick skugga."
"Jag har varit på en djurpark i sommar. I Göteborg."
"Jag har varit på en djurpark i Danmark."
"Vi har grävt många tunnlar, man kunde köra över tunneln."
"Man kan göra små och stora tunnlar."
"Vi gjorde också många broar."



"Vi bakade med glitter och makaroner."
"Det blev cupcakes."
"Blått och silvrigt glitter."
"Kakorna blev goda, vi bjöd varandra."
"Ja, och sen kunde man också köpa av varandra om man ville."






 "Vi ska öppna en kiosk där man kan komma och köpa saker, och då måste vi göra mat som andra kan köpa."
"Vi bakade med trolldeg, man kan inte äta det på riktigt och man ska inte heller betala riktiga pengar för maten."
"Våra kakor var i ugnen jättelänge, sen blev dem hårda."
"Jag gjorde glasspinnar, likadana som glassbilen har."
"Jag gjorde bara en maskin."
"Det blev många donuts."
"Jag gjorde en regnbågspaj."
"Jag bakade hjärtkakor och jordgubbsglass."
"Det var roligt att måla dem och lägga strössel på, jag längtar tills vi kan leka med det."






Populära inlägg