Förste förskolläraren bloggar

 

Jag, Linda Andersson, är förste förskollärare på Linbärets förskola samt Svängedammens förskola sedan augusti 2018. Jag fördelar min arbetstid genom att vara på förskolorna varannan vecka.  

Mitt uppdrag som förste förskollärare innebär att jag är en del av rektorns ledningsgrupp och bistår rektorn i att systematiskt och kontinuerligt planera, följa upp, utvärdera och utveckla förskoleområdets utbildning. Som Förste förskollärare ska jag även verka för att alla Malmös förskolor får en likvärdig hög kvalitet.

Som Förste förskollärare ska jag driva utvecklingen så att den pedagogiska kvaliteten i vardagen säkras. Ansvara för att leda och stödja arbetslagen så att utbildningen utformas i enlighet med läroplanens och övriga styrdokuments mål och intentioner, så att utbildningen utformas så att varje barns lärande och inflytande optimeras.

Med önskan om en givande blogg-vecka, där syftet är att ni vårdnadshavare ska ges möjlighet till god insyn i det pedagogiska arbete som sker hela tiden!

Populära inlägg